Thursday, January 8, 2015

PANAS!! Awie Kesal Sikap Rozana Sanggup Aibkan Anak


"Jika tahu rumah saya sudah bocor, takkan saya nak biarkan sampai air masuk," demikian perumpamaan Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman saat mengulas isu sijil pernikahannya dengan Rozana Misbun yang dikatakan palsu.

Malah Awie turut mempersoalkan motif Rozana menimbulkan hal sijil pernikahan itu selepas sekian lama tanpa memikirkan kesan itu kepada tiga anak hasil perkongsian hidup mereka iaitu Putra Ahmad Merrah, 8, Putra Ahmad Rezzki, 7, dan Puteri Qasseh Antasha, 5.

Kata Awie, isu sijil pernikahan itu terpalit kepada anaknya yang tidak berdosa hingga ada yang mempersoalkan status kelahiran mereka.


"Kalau dia (Rozana) nak aibkan diri ini... saya tak kisah. Saya sudah terbiasa. Tapi jangan sentuh bab anak. Ibu apa yang sanggup mengaibkan anaknya sebegini rupa di saat mereka memerlukan kasih sayang daripada insan bergelar ibu dan bapa.

"Daripada hukum syarak perkahwinan saya dengannya di Songkhla, Thailand pada 20 Jun 2005 sah dan hanya sijil nikah saja yang palsu. Sebelum ini, saya yakin surat nikah itu sah kerana sepanjang berkahwin tidak pernah ada masalah mendapatkan sijil kelahiran tiga anak kami.

"Tapi tak sangka pula ejen yang menguruskan pendaftaran nikah kami itu menipu kami. Awalan perkahwinan kami memang saya tidak boleh pergi ke pejabat agama untuk menguruskan hal berkenaan kerana mengelak perkahwinan kami diketahui orang lain termasuk Arni Nazira (bekas isterinya). Tapi saya memang tertipu," katanya.

Tambah Awie lagi, sebelum Rozana pergi memeriksa sijil kahwin kami palsu atau tak, Awie terlebih dulu sudah memeriksanya dengan ke Pulau Pinang kerana ejen yang terbabit menguruskan pendaftaran kahwin mereka melakukan urusan berkenaan di sana.

"Cop sijil perkahwinan kami memang di Malaysia cuma nombor siri saja bertindan dengan pasangan kahwin lain. Jika saya tahu akan masalah ini dari awal kenapa perlu saya sorok. Bahkan sejak awal lagi saya ingin buat pengesahan dan mendaftarkan pernikahan kami.

"Tetapi dia halang kerana bimbang berita berkenaan akan diketahui umum sekali gus sampai kepada pengetahuan keluarganya. Dia siap pernah minta supaya diceraikan selepas berita perkahwinan rahsia kami terbongkar di Internet menimbulkan kekecohan," katanya.

Jelas Awie soal untuk menceraikan Rozana tidak pernah terlintas langsung pada fikirannya hingga saat ini sekalipun hatinya sudah bengkak. Bagi Awie apa yang lebih penting ketika ini ialah kebajikan anak mereka terjaga selain mempertahankan haknya sebagai bapa.

"Selama sembilan tahun saya boleh bertahan dengannya biarpun tahu dia wanita yang bagaimana. Sudahlah merampas kebahagiaan bekas isteri saya dan melakukan perkara yang banyak menundukkan diri saya seperti orang bodoh jadinya, dia masih tak sedar diri.

"Dia selalu cakap rindukan tiga anak kami sedangkan sepanjang enam bulan lalu dia langsung tak melawat mereka apatah lagi menghubungi. Ibu jenis apa gamaknya dia ini," kata Awie yang ditemui malam semalam ketika pementasan Sirah Rasulullah Tahajjud Cinta di Panggung Sari Istana Budaya.-bharian

0 comments:

Post a Comment